ANNONS

POSTKODLOTTERIET

Excited lottery winners on stage hold large prize checks and flowers, with a host nearby.

ETIKETT

Fem saker du inte visste om Grannyran

Stödlinjen.se. Åldersgräns 18 år.

I januari är det dags för årets största Grannyra. Då har du chans att dela på 239 miljoner kronor. Men för chans att vinna måste du köpa en Postkodlott senast sista december. 

Den här artikeln är producerad av Schibsted Brand Studio

Postkodlotteriet lottar ut vinster för i snitt fyra miljoner kronor varje dag under hela året. Varje månad vinner i snitt 1 av 6 lotter. Just nu laddar Postkodlotteriet inför nästa Grannyra som går av stapeln i januari. Då har du chans att dela på 239 miljoner kronor.

Laragraph ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Mellanrubrik H3

Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

FAKTA

Om Postkodlotteriet

1Sedan starten 2005 har 1 800 personer blivit miljonärer med postkodlotteriet,.

2 Varje månad vinner i snitt en av sex lotter.

3Vinster för i snitt 4 miljoner per dag – under hela året.

5 saker du inte visste om Grannyran

Så många gånger per år är det Grannyra

Tre gånger om året är det Grannyra. 63 postnummer har vunnit Grannyran sedan starten 2005.

Antal miljonärer i Grannyran

1 119 personer har hittills blivit miljonärer i Grannyran.

Group celebrates lottery win on stage, holding giant checks and flowers.

132 personer har hittills blivit miljonärer i Postkodlotteriet under 2025. Foto: Postkodlotteriet.

Så här mycket kan du vinna 

Hur mycket du vinner beror på om ditt postnummer vinner. Totala antalet lotter där du bor påverkar också. Ditt lottnummer har även en postkod. Med rätt postkod är du även med och delar på den andra hälften av den totala vinsten. Fler lotter ger dig större vinst om turen håller sig framme. Ju längre du har haft din lott under ett och samma år – desto fler andelar får du av den totala vinsten. 

Så här mycket kan du vinna 

Hur mycket du vinner beror påom ditt postnummer vinner. Totala antalet lotter där du bor påverkar också. Ditt lottnummer har även en postkod. Med rätt postkod är du även med och delar på den andra hälften av den totala vinsten. Fler lotter ger dig större vinst om turen håller sig framme. Ju längre du har haft din lott under ett och samma år – desto fler andelar får du av den totala vinsten. 

Hur mycket du vinner beror på:

  • Om ditt postnummer vinner är du med och delar på hälften av den total vinsten. Totala antalet lotter där du bor påverkar också.
  • Ditt lottnummer har även en postkod. Med rätt postkod är du även med och delar på den andra hälften av den totala vinsten.
  • Fler lotter ger dig större vinst.
  • Ju längre du har haft din lott under ett och samma år, desto fler andelar får du av den totala vinsten.

Det här kostar en Postkodlott  

För chans att bli miljonär i Grannyran i januari måste du köpa en Postkodlott senast sista december. Lotten är en prenumeration och kostar 188 kronor i månaden. Det är ingen bindningstid, du kan avsluta när du vill. 

Rectangle, Font

Över en miljon svenskar är med i Postkodlotteriet av tre enkla skäl:

Rectangle

Vinsterna
Vinn pengar, bilar eller produkter.

Font

Vinn med dina grannar

Delad glädje är dubbel glädje.

Human body, Material property, Font

Bidra till en bättre värld

Över en miljard till välgörenhet per år.

Smile, Outerwear, Purple, Coat, Gesture, Interaction, Tie, Entertainment, Fun

”Ta chansen och vinn med dina grannar”

ANNONS Innehållet är producerat av Schibsted Brand Studio i samarbete med annonsören. Det är inte producerat av Aftonbladets redaktion.

Vill ni också synas här? Läs mer om hur vi skapar innehåll som når ut, engagerar och ger effekt.